V-Synth GT 2

Zaglądaj tu często. W wolnych chwilach coś dopiszę.Ostatni wpis 02.10.2013r.

Sterownie Sysexami V-Synth GT 2

Jeżeli ktoś chciałby wykorzystać V-syntha z poziomu innego instrumentu, w moim przypadku z poziomu Fantoma G8 to podam kilka wskazówek.
Ustawienie komunikacji to:
MSS 87 ; LSB 0 lub 1 ; 2 ; 3 .
W zależności od pozycji instrumentu w tabeli od 000 do 512.
Czyli Bank 0 jeśli instrument w zakresie 000 do 128 ;
bank 1 jeśli 129 do 256 ; bank 2 jeśli 257 do 384 ;
bank 3 jeśli 385 do 512. I na końcu Program change od 0 do 128 .
Po tym wpisie zmiany instrumentu można dokonywać z poziomu Fantoma.
Teraz w sequencerze;
sysex do ustawienia instrumentu V-syntha to
" F0 41 10 00 00 21 12 03 00 00 00 57 xx xx xx F7 ";
przy czym
pierwsze xx to bank,
drugi xx to różnica odczytu wymaganego instrumentu z V-syntha i dolnej wartości zakresu w banku zamieniona na wartość hex.
Trzecie xx wpisać 00 a Fantom sam wykona obliczenie wartości sumy kontrolnej podczas zapisu. Po umieszczeniu tego sysexa na początku ścieżki midi sampler fantoma sam ustawi sobie zaprogramowany instrument w V-synth Gt. Np gdy w miejsce xx wpiszemy 02 07 1D to zagra z banku instrument nr 264. Oczywiście jak w projekcie V-syntha pod tym numerem coś będzie.

Wykręcanie brzmień 1

Na początek wykręcimy brzmienie podobne do padów z Jupitera 8. Brzmienie zbudowane jest na części analogowej syntezatora, więc aby je zrobić potrzeba tylko trochę cierpliwości.

...

Step1 Wybieramy wolne miejsce w projekcie i inicjujemy nowe brzmienie nadając mu nazwę.

Step2 Drugi krok to przejście do okienka Pro Edit i wybranie struktury 1.

Step3 Teraz ustawiamy OSC1. Waweform SUPER-SAW. oraz resztę wg foto. Pitch; SS Detune; MIX; OSC TVA; oraz LFO.

Step4 Teraz ustawiamy OSC2. Wybieramy waweform SAW. Sub OSC ustawmy na -1. Następnie resztę dla OSC2 wg kolejnych zdjęć; Pitch; Pulse Width; Detune; OSC TVA; oraz LFO

Step5 Przechodzimy do Edycji COSM1. Wybieramy tam TB FILTER, oraz ustawiamy LPF i HPF, oraz LFO. Pokazuję wszystkie okna edycyjne, chociaż w niektórych ustawienia pozostają domyślne.

Okno COSM2 jest wyłączone więc go pominę.

Step6 Przechodzimy do zakładki TVA. Tutaj możemy poeksperymentować z ustawieniami Attack, Decay, Sustain i Release. Następnie przechodzimy do LFO tu pozostawiamy wg domyślnych ustawień.

APSynt zostawiamy wyłączone w tym przykładzie.

Step7 W zakładce Effect włączamy Tone-FX; potem Chorus i na koniec Reverb; Sprawdzamy czy Routing ma takie ustawienia.

I to już wszystko. tutaj możemy posłuchać nasze nowe brzmienie.

Alternative content

Wykręcanie brzmień 2

Ciekawe brzmienie prezentowane przez Migoucorporation. Też na analogowej części syntezatora.

Kabelki - czyli jak podłączyłem V-Synth GT w moim studio

Kabel Audio out jack, lewy i prawy kanał do miksera
Kabel midi in z wyjściem midi out Fantoma
Kabel midi out ze switchem (połączenie włączane na switchu w momencie nagrywania patern lub sygnałów sysex)
kabel midi thru z wejściem in w Korgu Radiasie
Kabel digital z gniazdem digital w Fantomie (nagrywanie audio na sequencerze)

Tekst alternatywny
tekst polski
tekst polski
tekst polski
tekst polski
tekst polski