13.09.2015 Do kolekcji syntezatorów dołączył Korg Radias.

Używany instrument. Choć ma już sporo czasu za sobą, jest jeszcze w dobrym stanie. Jeden potencjometr jest lekko lużny, ale działa prawidłowo.

...

Komunikaty CC zmieniające brzmienia.

W studio Korg Radias jest ustawiony na Slewe. W sequencerze Fantoma by zmieniać instrumenty w czasie gry należy ustawić następujące kody CC.

CC 0 ( Bank Select ) 0
CC 32 ( Bank Select ) 0 ( 0 brzmienia od A01 do H16, 1 od I01 do P16 )
Program Change 1 ( od 1 do 128 )

Można komunikatami CC np włączyć perkusję czyli przycisk ON na pulpicie
CC 99 (NRPN MSB ) 0
CC 98 (NRPN LSB ) 2
CC 6 (Data Entry ) 127

Ustawienia setupu w Radiasie.

Stosunkowo tani syntezator, który posiada ogromne możliwości brzmieniowe. Choć ustawiamy w setupie jeden z szesnastu kanałów, którym to syntezator ma się komunikować w naszym studio, to jak wiemy w Radiasie brzmienie złożone może być zbudowane aż z czterech brzmień prostych zwanych Timbre, które to możemy przyporządkować do innych kanałów midi i zmieniać je dynamicznie podczas odtwarzania brzmienia złożonego. Co w przypadku np. długich sekwencji, trzymanych na jednym akordzie przynosi ciekawe efekty przenikania. Niestety w Instrumencie próżno szukać gdzie się ustawia te kanały midi do poszczególnego Timbre. Robi się to z poziomu komputera, podczas edycji brzmienia. Funkcja jest nieco ukryta. Ale jest. Ustawienie jest w programie Radias sound editor/zkładka Program /przycisk Edit, najeżdżamy myszką na okienko channel i trzymając lewy przycisk przesuwając mysz w dół lub w górę zmieniamy kanał. Zapisujemy do projektu i robimy eksport do instrumentu podłączonego do komputera. Teraz możemy każdego z osobna Timbre kontrolować na ustawionym dla niego kanale. Oczywiście dla tych kanałów w instrumencie master w moim przypadku w Fantomie należy ustawić odpowiedni MSB. LSB. I nr brzmienia (Timbre).

name="sequencer">

Sequencera Radiasa do sterowania zewnętrznych instrumentów.

Sterowanie sequencerami z Radiasa brzmienia zewnętrznego instrumentu przez port midi jest jak najbardziej możliwe. Chociaż w trybie bezpośrednim, jest to raczej nie wskazane, gdyż musimy wyciszyć w Radiasie brzmienia timbrali na panelu w sekcji MIX, aby nie zakłócały sequencji zewnętrznej. Należy w ustawieniach P01 GLOBAL /Position/ ustawić PostKBD. Teraz przez port midi out jest wysyłana sequencja. Na tym samym kanale midi na jakim mamy ustawiony Radias, ustawiamy zewnętrzny syntezator.. Jednak metoda ta jest nie do końca prawidłowa w studio. Jesteśmy bowiem pozbawieni syntezatora Radiasa jako takiego. Lepiej jest w trybie jaki opisałem przepisać sequencje z Radiasa do sequencera mastera(zewnętrznego). Ja używam Fantoma G, ale jak ktoś ma DAW w komputerze to też jest O.K. i wtedy po zapisaniu sequencji z Radiasa na zewnątrz należy przekierować je na odpowiednie kanały , na których ustawiamy zewnętrzne instrumenty. Wtedy nie tracimy Radiasa, który może się przydać do wzbogacenia kompozycji.

Kabelki - czyli jak podłączyłem Korga Radiasa w studio

Kabel Audio out jack, lewy i prawy kanał do wejścia in w mikserze
Kabel midi in z wyjściem midi Thru V-Syntha GT
Kabel midi out ze switchem (połączenie włączane na switchu w momencie nagrywania patern lub sygnałów sysex)
Kabel midi thru z wejściem in w Minimoogu Voyager

tekst polski
tekst polski
tekst polski
tekst polski
tekst polski

Tekst alternatywny